niedziela, 29 października 2017

słupki

przecież same przydatne rzeczy tu piszemy.ja dziś się czuję jakby wielki kamień mi spadł z serca. Po wielu bezowocnych dniach poszukiwań i przemyśleń co zrobić z nieszczęsnym HEBem i wieńcem skośnym dziś wracam od naszej kierbud z dobrymi nowinami. Wzięła się za przeliczenie dachu na "jętkowy" cokolwiek to ma znaczyć, a w związku z tym wyrzuci słupki na poddaszu i HEB ze stropu. OBY!  Coś tam będą z cieślą też razem kombinować  wentylacja Warszawa. No i wieńca na tej ścianie między garażem a resztą domu nie kazała robić, bo nie widzi uzasadnienia
Długość krokwi to 810 i te nad tarasem 930 I w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało na raz  widać jak się chce to da się wszystko. U mnie  2 płatwie wspierają się właśnie na jętkach i całe obciążenie jest przekazywane poprzez krokwie na murłatę. Podeślij jakieś zdjęcia jak u ciebie sytuacja z budową.A pytałam już o drzwi? Jakiej wielkości będziecie mieć drzwi do spiżarki obok kuchni? I do wc? Dokładnie, dach jest typu jętkowego i na nich spoczywają płatwie. Drzwi do spiżarni będą węższe, tak aby w środku zmieścił się regał, nie pamiętam dokładnie ile, takie zmiany są na głowie żony, to samo tyczy się drzwi do wc. Kolorystycznie chaber będzie wzorowany na projekcie Goździk link, czyli biała podbitka (farba już czeka) dachówka Roben piemont antracyt, elewacja złamana biel, czarne rynny, biała lub czarna deska okapowa, schody również będziemy robić jak w Goździku.
Jeśli chodzi o słupy na parterze to wymurowaliśmy najpierw z maxa dwie ścianki i do nich zbiliśmy skrzynki z desek, to trzeba dobrze podeprzeć i można śmiało lać beton. U nas wyszło to bardzo ładnie i równo.
U mnie jest skrócona ściana przed schodami od strony wejścia. Polecam każdemu ponieważ schody są bardziej doświetlone, i więcej światła pada na komunikacje od strony salonu (przesunęliśmy też okno w salonie aby było jaśniej) oraz ładnie prezentuje się drugi słup. Jedyny minus to krótsza szafa pod schodami. W projekcie jest to narysowane na równo, natomiast w wizualizacji jest to przesunięte o długość dwóch schodów.

O ile dobrze pamiętam to  różni się tylko balkonem z przodu. My nie chcieliśmy tego robić bo:
1) balkon wyszedł by od strony północnej
2) większy koszt (stal do zbrojenia, beton, szalunek, wylewka, barierka, drzwi balkonowe, więźba, robocizna - na moje oko niecałe 10 tys. zł)
3) kolejny radiator oddający ciepło na zewnątrz ( jestem uczulony na jakiekolwiek straty ciepła, założyłem się że przez drugą zimę spalę nie więcej niz 2,5t ekogroszku - wg mnie jak najbardziej realne)
W sieci jest dziennik budowy , już tam mieszkają. Długo szukaliśmy odpowiadającego nam projektu, mieliśmy wybrany inny, chaber był odrzucony przez nas przez małą kuchnię, w końcu przez przypadek weszliśmy na jego wizualizację i zaświeciła się lampka - przecież to można poszerzyć, no i poszerzyliśmy kuchnię, komunikację i garaż - dla nas jest teraz fit.
Jeśli chodzi o wymianę spostrzeżeń to proponuję aby ktoś założył osobny wątek na jakimś forum lub nowy dziennik budowy i zrobimy z tego zlepek naszych budów, na pewno się to komuś przyda jak nie teraz to w przyszłości. Ja niestety nie mam czasu na moderowanie takich rzeczy ale na ile będę mógł to podzielę się swoimi doświadczeniami. Chyba nie chciałbym aby z mojego dziennika budowy zrobiono publiczne miejsce dyskusji w dodatku nie na temat mojego domu a innych, takie moje zdanie.
Pozdrowienia dla wszystkich u których temp na zewnątrz przekracza temp ciała
A w jakim kolorze planujecie Chaberka na zewnątrz? Mnie się coraz bardziej podoba dach grafitowy/antracytowy, ale wiem, że droższy niż standardowe czerwienio-ceglaste kolory. A elewacja taka złamana biel.  A jak u was?

BTW - jak zalewaliście słupy te na parterze? Jak im skonstruować szalunek, żeby miał ręce i nogi i się dobrze=równo zalało?

któryś z was pisał, że skrócił ścianę przy schodach i zrobiła się większa przestrzeń. O ile to można zrobić? Bo widzę na rysunku, że w moim  ta ściana jest równo z tym słupem przy schodach i trochę mi się ciemno zrobiło - szykuję się na mini-demolkę, ale nie wiem ile tego urąbać... Jak macie?
Wieniec skośny będę robić bo to tylko trochę betonu i drutu więcej.
Ścianki działowe na poddaszu będę robić z pustaka 11,5 na to delikatny wieniec, a w miejscach podparcia płatwi będzie wylany słup betonowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz