niedziela, 29 października 2017

nadproże

1. kto wam zdecydował o zamianie HEBa na tą belkę? Tzn, czy jak poproszę firmę od stropu, żeby tak zrobili to czy to będzie ok?
2. Kierbud nie upiera się nad skośnym wieńcem, a tylko nad wieńcem dookoła domu. My nei mamy okna balkonowego w sypialni, Chaber 1 ma tylko duże okno 180*150. Czy mogę dojechać tak prawie do okna wieńcem poziomym, a potem już tylko nadproże tego okna? (Nie mamy jako tako szkód górniczych w oświadczeniu z kopalni i żadnych innych wzmocnień nie robiliśmy).
3. Czy robiliście może wieniec na gruncie? My nie, bo stwierdziliśmy, że to takie przeprojektowane trochę. Więc może i ten HEB jakiś studencina wrzucił, bo mu było łatwiej (bo sam tego nie płaci i nie buduje).
4. Co do grubości stali na strop - po prostu zamówiłeś tylko fi12 patrząc na ilości wszystkich drutów potrzebnych? A kto ci robił strop?
5. Rozumiem, że na pierwszym zdjęciu widać pręty do słupków i do wieńca, który dodałeś przy tych "małych" pokojach, tak? I wtedy wcale nie ma słupów czy są ponad wysokością sufitu na poddaszu? Ja się ciągle zastanawiam jak potem ostatecznie obrobić te słupy co by ich nie było w ścianach, bo pewnie zwykły tynk nie zapobiegnie mikro pęknięciom po jakimś czasie.
6. Jakiej szerokości planujecie drzwi do spiżarki, ja myślałam o jakichś małych, np 60, żeby zrobić trochę więcej miejsca na półki wewnątrz. A w związku z pomysłami mojego murarza, mam pytanie: czy da się futryny (takie drewniane, regulowane) przymocować do płaskiej ściany? Tzn bez żadnego słupka wystającego? (mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi)
Kurcze, tyle wątpliwości.... a tylko jedna możliwość wybudowania.1. O zmianie na belkę z HEB zdecydował projektant, zatwierdził kierownik budowy, zapytaj co twój kierbud o tym sądzi
2. Nie wiem z czego budujesz, gdybym budował z ceramiki to zrobiłbym tak jak piszesz, czyli wieniec po długości domu i ok 1.5m w ścianę szczytową, Można połączyć z nadprożem, gdzieś widziałem zdjęcia chabra 3 z takim rozwiązaniem.
3. Nie robiliśmy wieńca górnego w ścianie fundamentowej jeśli o to pytasz, projektuje się na różne warunki, tak aby później nie odpowiadać za ewentualne szkody, wrysować jest łatwo a później inwestor płaci
4. Sam wyliczyłem sobie ile stali potrzebuję na strop, ponieważ miałem powiększoną jego płaszczyznę. Zostało mi 1.5 pręta fi 12  Bardzo prosto się to liczy.
5. Te pręty w środku wyciąłem. Z początku miałem zamiar robić słupy betonowe ale szybko zrezygnowałem. Reszta prętów jest pod wieniec. przepychanie rur Warszawa Słupki będą montowane ponad sufitem na poddaszu tak jak piszesz. To będzie pękać na 100% zwłaszcza że montujesz do tego bezpośrednio futrynę. Nawet kierbud był tego samego zdania. Normalnie trzeba by je zakryć płytą GK - trzaśniesz parę razy drzwiami i będzie pękać, poza tym te słupki drewniane pewnie też będą w jakiś sposób pracować.
6. Też tam damy "chudsze" drzwi, da się zamontować do płaskiej ściany, u nas tak właśnie będzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz